GRUPA JARZĘBINKOWE SMYKI
Kręgi tematyczne na maj :
- Nasze ulubione książki.
- Zawody naszych rodziców.
- Mama jest najważniejsza.
- Duże i małe rodziny w akcji.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na maj:
Obszar fizyczny:
– wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka sprzyjającej nabywaniu doświadczeń w fizycznym obszarze jego rozwoju
-rozwijanie sprawności ruchowej poprzez gry i zabawy ruchowe oraz ćwiczenia gimnastyczne
-doskonalenie umiejętności swobodnego, spontanicznego poruszania się w terenie
-utrwalenie umiejętności odwzorowywania wzorów opartych na liniach składających się na pisanie liter
-doskonalenie umiejętności odwzorowywania i odtwarzania rysunków obserwowanych rzeczy, przedmiotów, postaci, figur, znaków, wzorów, układów
-kształtowanie umiejętności budowania, montowania i tworzenia konstrukcji według własnych pomysłów i według podanych wzorów
Obszar emocjonalny:
-rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć, jakie towarzyszą dziecku w kontakcie z literaturą
-wdrażanie do wczuwania się w emocje i uczucia bohaterów literackich itp.
-wdrażanie do wyrażania swoich emocji podczas oglądania i czytania książek
-rozwijanie motywacji do czytania, oglądania i słuchania książek
-wdrażanie do umiejętności odczytywania i interpretowania treści wyrażanych w sposób niewerbalny
-budowanie szacunku do szanowania emocji własnych i innych osób
-wdrażanie do zdolności okazywania uczucia miłości i szacunku w stosunku do bliskich
-kształtowanie postaw przejawiania życzliwości i troski w stosunku do najbliższych
-zacieśnianie więzi ze środowiskiem rodzinnym i społecznym
-doskonalenie umiejętności dzielenia się własnymi uczuciami, wewnętrznymi przeżyciami, kłopotami, radościami
-kształtowanie empatii
Obszar społeczny:
-budowanie świadomości, że obcowanie ze sztuką – literaturą jest wartościowe i może sprawiać przyjemność, wywoływać radość oraz inne emocje
-wyrabianie gotowości do współdziałania z innymi, radzenia sobie z odpowiedzialnością za podjęte działania
-kształcenie zdolności dostrzegania wartości pracy i dążenia do celu oraz konieczności bycia wytrwałym
-rozwijanie świadomości wartości relacji z innymi ludźmi
-rozwijanie umiejętności oceny swojego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych
-zapoznanie z rolami społecznymi osób różnych zawodów
-wdrażanie do umiejętności organizowania zabaw z podziałem na role
-wdrażanie do aktywnego podejmowania działań na rzecz innych
-poznanie wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina
Obszar poznawczy:
-rozwijanie zainteresowań czytelniczych, poznawanie języka literackiego
-stwarzanie okazji do doskonalenia mowy, rozwijanie pamięci
-doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 18, z wykorzystaniem liczmanów, liczydełek
-zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „ź”, Ź, „ć”,’Ć”
-wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznaną literą
-rozwijanie umiejętności czytania prostych tekstów złożonych z poznanych liter
-rozwijanie umiejętności czytania globalnego
-wdrażanie do aktywnego poszukiwania odpowiedzi na pytania, wykazywania się ciekawością i aktywnością poznawczą
-kształcenie umiejętności wypowiadania się na temat wybranego przez siebie zawodu
-doskonalenie umiejętności rozpoznawania modeli monet i banknotów oraz posługiwania się nimi w praktyce
-rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
-kształtowanie umiejętności prowadzenia rozmowy na temat planowania zabaw, zajęć, pracy, podejmowanych działań i sytuacji problemowych, które występują w czasie ich realizacji
-doskonalenie umiejętności odczytywania instrukcji opartych na znakach graficznych i prostych wyrazach
-doskonalenie umiejętności sprawnego posługiwania się pojęciami odnoszącymi się orientacji przestrzennej, kierunkowej i cech wielkościowych
-doskonalenie mimiki, ekspresji, operowanie ciałem
-wzbogacenie słownictwa o pojęcia dotyczące środowiska społecznego rodziny
-kształcenie umiejętności wykorzystania czytania w sytuacjach zadaniowych
-kształtowanie biegłości w wykorzystaniu umiejętności matematycznych w sytuacjach typowych i nietypowych