21 maja 2019

Czarne łabędzie

 Szanowni Rodzice!
Witam serdecznie po wakacjach.
Nasza grupa od września nazywać się będzie
„Czarne Łabędzie”.
Nazwy naszych grup pochodzą od bajki
o „Jarzębince”.
Jesteśmy przedszkolną zerówką, więc też
starszakami, którzy godnie będą reprezentować nasze Przedszkole.
Do naszej grupy będzie wchodzić nauczycielka:
pani mgr Barbara Fabrowska-Żołądź,
a pomagać nam będzie pani Ania Skąpska.
Religia -w czwartki od godz.8.00-9.00.
J.angielski-wtorki o godz.9.00-w tym dniu śniadanie
mamy o godz. 8.45.
Życzę wszystkim i sobie udanego roku szkolnego 2019/2020.
               Wychowawca grupy: mgr Edyta Biedna

ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC

GRUDZIEŃ

1.JAK WYGLĄDAŁ ŚWIAT PRZED MILIONAMI LAT?

2.IDZIE ZIMA ZE ŚNIEGIEM.

3.PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT, IDĄ ŚWIĘTA.

AD. 1

-poznawanie wyglądów i nazw wybranych dinozaurów,

-zabawy i ćwiczenia z literkami i głoskami,

-usprawnianie narządów mowy,

-ćwiczenia koordynacji wzrokowo-słuchowej,

-wypowiedzi na dany temat,

-wzbogacanie słownictwa,

-osłuchanie z piosenką -Dinozaur w szafie,

-zabawy z plasteliną,

– rozpoznawanie i nazywanie zapisów znaków cyfrowych,

-ćwiczenie umiejętności liczenia,

-rozwijanie orientacji przestrzennej,

-zabawy w obrazowaniu tekstu ruchem,

-ćwiczenia gry na instrumentach muzycznych,

-praca plastyczna -Fruwający dinozaur,

-wykorzystywanie do zabaw materiałów odpadowych-czystych,

-zabawy wspólne przy piosence,

-zabawy dramowe z dinozaurami,

-węgiel, górnik,skąd pochodzi,

-słuchanie wiersza -Węglowa rodzinka,wypowiedzi na temat tekstu,

-aktywne uczestnictwo w zajęciach gimnastycznych,

-zabawy w sylaby, głoski, zdania,słowa,

-integrowanie się dzieci,przestrzeganie kodeksu zachowania w grupie,

-poznanie cyfry 7,

-ubieranie choinki oraz sali na przyjście Mikołaja.

AD.2

-zapoznanie z oznakami nowej pory roku,

-rysowanie po śladach-ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej,

-zabawy z literami,

-słuchanie piosenki -Zima,

-wzbogacanie słownictwa oraz wiedzy przyrodniczej ,

-Vivaldi -słuchanie wybranych fragmentów,

-poznanie litery -y,Y,

-zabawy matematyczne ze znakami-<,>,=,

-dni tygodnia,pory roku, miesiące,

-dostrzeganie cykliczności ,

-ćwiczenie prostych kroków Walca,

-rozwijanie poczucia rytmu,

-rozwijanie sprawności manualnej,

-czytanie zbiorowe prostych wyrazów, tekstów,

-zagadki o tematyce zimowej,

-sporty zimowe i bezpieczeństwo,

-zabawy badawcze ze śniegiem i lodem.

AD. 3

-tradycje,zwyczaje,symbole Świąt Bożego Narodzenia,

-hej kolęda-rozwijanie słuchu muzycznego i pamięci oraz uwagi,

-nauka piosenki -Aniołki,

-pisanie listu do Gwiazdora,

-czynności porządkowe w naszych zabawkach,

-ćwiczenia umiejętności klasyfikowania zabawek, figur wg cechy,

-reagowanie na Dźwięki, hasła, polecenia,

-rozwijanie swobody ruchów w przestrzeni-zabawy przy muzyce,

-wykonywanie prac przestrzennych wg instrukcji,

-ozdabianie pierników ,

-ozdoby z masy porcelanowej,

-tworzenie swoich życzeń świątecznych dla najbliższych i nie tylko,

-wspólna Wigilia grupowa,

-spotkanie z Gwiazdorkiem.

NASZE PLANY:

-Klub Muzyka -6 grudnia,

-wyjście do kina-13 grudnia,

-spotkanie z mamą Gabrysia, p.Agatą ,porozmawiamy o pieniążkach-4 grudnia,

-Gwiazdor-19 grudnia,

-obiad wigilijny i Jasełka grupy-WIEWIÓRKI,

-czytanie bajki-mama Natalki-p. Ania,

-występ dzieci z konkursu gwary przed społecznością przedszkolną i paniami.