21 maja 2019

Czarne łabędzie

 Szanowni Rodzice!
Witam serdecznie po wakacjach.
Nasza grupa od września nazywać się będzie
„Czarne Łabędzie”.
Nazwy naszych grup pochodzą od bajki
o „Jarzębince”.
Jesteśmy przedszkolną zerówką, więc też
starszakami, którzy godnie będą reprezentować nasze Przedszkole.
Do naszej grupy będzie wchodzić nauczycielka:
pani mgr Barbara Fabrowska-Żołądź,
a pomagać nam będzie pani Ania Skąpska.
Religia -w czwartki od godz.8.00-9.00.
J.angielski-wtorki o godz.9.00-w tym dniu śniadanie
mamy o godz. 8.45.
Życzę wszystkim i sobie udanego roku szkolnego 2019/2020.
               Wychowawca grupy: mgr Edyta Biedna

PLAN PRACY ZDALNEJ NA MIESIĄC KWIECIEŃ 2020 r.

Współpraca zdalna z Rodzicami

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1.WIOSENNE POWROTY.

2.WIELKANOC.

3.WIOSNA NA WSI.

4.DBAMY PRZYRODĘ.

 

Ad 1)

  • zajęcia plastyczne – Bocian, wilga, czajka,
  • obserwowanie ptaków,
  • rysowanie po śladzie,
  • wspólne odczytywanie treści obrazków,
  • wysłuchiwanie głosek na początku, na końcu słowa,
  • oglądanie czasopism i książek dla dzieci o ptakach,
  • etapy rozwoju ptaka, budowa ptaka,
  • poszukiwanie budek lęgowych,
  • zabawy z figurami geometrycznymi,
  • ćwiczenia gimnastyczne w domu,
  • rozpoznawanie znanych ptaków, naśladowanie ich odgłosów,
  • odgłosy ptaków- ćwiczenia słuchu , uwagi,
  • tworzenie zbiorów ptaków, przeliczanie, segregowanie, liczebniki główne i porządkowe,
  • ćwiczenia słownikowe – układanie zdań,
  • przeliczanie słów w zdaniu,
  • ćwiczenia oddechowe – piórka ptaków,
  • określanie kolorów niektórych ptaków,
  • wprowadzenie litery u, U na podstawie wyrazu ULE
  • ćwiczenia matematyczne, działania ,zadania tekstowe,
  • rozpoznawanie i nazywanie literek,
  • ćwiczenia w kartach pracy,
  • ćwiczenia separacji ruchów,
  • czytanie bajek, wierszy, opowiadań – e-bajeczki,
  • zagadki,
  • słówka z j. angielskiego,
  • położenie przedmiotów w przestrzeni-nazywanie.,
  • czytanie tekstów-karty pracy,

Ad 2)

  • utrwalanie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych,
  • malowanie -wodnej pisanki,
  • jak wygląda jajko, surowe, ugotowane,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • ozdabianie sylwet jaj ,pisanek oraz kurcząt,
  • słuchanie piosenki „Koszyczek dobrych życzeń,”
  • tworzenie swoich pocztówek świątecznych i życzeń dla bliskich,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • wykonywanie ćwiczeń wg instrukcji obrazkowej,
  • poznanie literki c, C na podstawie wyrazu i słowa CEBULA,
  • ćwiczenie umiejętności słuchania wierszy, opowiadań o tematyce świątecznej,
  • wzbogacanie słownictwa,
  • tworzenie swoich , krótkich historyjek obrazkowych o dowolnej tematyce,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,
  • tworzenie ciekawych kartek świątecznych, formułowanie życzeń,
  • rozwijanie sprawności rachunkowych,
  • porównywanie długości i wysokości przedmiotów,,
  • wykonywanie ozdób świątecznych, przestrzennych,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • zabawy ruchowe w domu na podstawie rymowanek, naśladowania,
  • papierowe puzzle, wyprawka,
  • praca w kartach pracy do danego tematu, pisanie po śladzie, pisanie literek i cyferek,
  • utrwalanie dni tygodnia, pór roku, pór dnia,
  • czytanie tekstów-karty pracy,
  • zagadki, słówka z j. angielskiego, religia,

Ad 3)

  • zwierzęta z wiejskiego podwórka,
  • rozpoznawanie i nazywanie zwierząt, ich domy,
  • słuchanie odgłosów zwierząt żyjących na wsi,
  • zwierzęta dorosłe i ich młode-nazywanie,
  • układanie zdrobnień do podanych nazw, układanie rymów,
  • znaczenie zwierząt w życiu człowieka, mleko, jaja, wełna, pióra,
  • ćwiczenia ortofoniczne ,
  • aktywne uczestnictwo w zajęciach gimnastycznych w domach dzieci,
  • rozwijanie umiejętności tworzenia kompozycji przestrzennych,
  • rozwiązywanie prostych ćwiczeń matematycznych, liczenie na palcach, zapisy działań,
  • praca w kartach pracy wg danego tematu,
  • ćwiczenia w mierzeniu długości -stopami, krokami, rączkami, linijką,
  • opowieść ruchowa – naśladowanie, Wycieczka na wieś,
  • sylaby, głoski, ilość słów w zdaniu, przeliczanie zdań, podział głosek,
  • praca farbami-Zwierzęta z wiejskiego podwórka,
  • zabawy w rymy, rytmy,
  • makieta wiejskiego podwórka z materiałów dostępnych w domu-klocki, wełna, materiały,
  • pudełka, zabawki zwierzątek itp.,
  • prace na wsi-karty pracy, filmy edukacyjne w domu.
  • poznanie literki ł, Ł na podstawie wyrazu i słowa ŁODYGA,
  • czytanie tekstów-karty pracy,
  • zagadki, czytanie dzieciom na dobranoc-nauczyciel,
  • słówka z j. angielskiego,
  • zadania z religii.

Ad 4)

  • kształtowanie świadomości ekologicznej,
  • zabawa dramowa- My, drzewa,
  • przypomnienie budowy drzewa, obrazek,
  • praca w kartach pracy wg danego tematu,
  • wypowiedzi na temat wody, jej znaczenia dla wszystkich, sposoby oszczędzania jej,
  • zanieczyszczenia wody, i wpływ na środowisko,
  • poznawanie zasad szanowania przyrody,
  • segregowanie śmieci,
  • utrwalanie określeń związanych z położeniem przedmiotów w przestrzeni,
  • posługiwanie się liczebnikami porządkowymi i głównymi,
  • poznawanie znaczenia drzew dla ludzi i środowiska,
  • dbamy o lasy, parki, łąki,
  • poznawanie znaczenia nowych słów-ekolog, recykling,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • słuchanie piosenek i wierszy o treści ekologicznej,
  • przeliczanie różnych przedmiotów, segregowanie wg danej cechy,
  • malowanie farbami na różnych przedmiotach-plastik, drewno, szkło,
  • zagadki o tematyce ekologicznej, wiosennej,
  • praca w kartach pracy wg tematu dnia.

 

Zajęcia z RELIGII

Temat: Niedziela Palmowa. 
Zadania następne  2.04.2020
https://view.genial.ly/5e84b897d5aa510e3299a15b/interactive-image-interactive-image
Instrukcja:
– kliknąć na link lub wkleić go w wyszukiwarkę i zaczekać chwilę, aż otworzy się strona
– klikać na gwiazdki i różne symbole, pod którym kryją się informacje i zadania do wykonania.