21 maja 2019

Wiewiórki

 

ZDALNY KWIECIEŃ U WIEWIÓREK

  1. Wielkanoc
  2. Książka moim przyjacielem
  3. Ziemię mamy tylko jedną
  4. Polska moja Ojczyzna

Założenia dydaktyczno – wychowawcze

Ad 1.

  • zwrócenie uwagi na kierunek kreślenia linii od lewej do prawej
  • kształtowanie umiejętności wyodrębniania przedmiotów charakterystycznych dla świąt wielkanocnych, składania życzeń najbliższym
  • wzmacnianie mięśni ramion i tułowia
  • utrwalenie nazw i wyglądu przedmiotów związanych ze świętami  Wielkanocnymi, wdrażanie do estetycznego wykonania prac
  • zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym
  • zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie kredki oraz płynność ruchów ręki podczas rysowania
  • zapoznanie z wielkanocnymi zadaniami                                           
  • uświadomienie dzieciom, iż stworzenie miłej i ciepłej atmosfery podczas świąt nadaje im szczególnego znaczenia oraz buduje i zacieśnia więzy rodzinne                                        
  • dzielenia się swoimi spostrzeżeniami ze wspólnie wykonanego ciasta, przypomnienie niezbędnych składników                                                    
  • zaspokajanie potrzeb ekspresji twórczej i odtwórczej
  • posługiwanie się pojęciami: o jeden więcej, o jeden mniej
  • wyzwalanie wszechstronnej aktywności dzieci.
  • wzmacnianie pozytywnego obrazu samego siebie, odpowiedzialności za efekt końcowy
  • doskonalenie umiejętności dobierania obrazków w pary, których nazwy rymują się
  • kształcenie umiejętności rozróżniania i nazywania zbóż
  • zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie kredki
  • zmniejszanie nadwrażliwości dotykowej ciała, redukowanie napięcia mięśniowego
  • wdrażanie do właściwego zachowania się podczas wykonywania pisanek /zdobienia jajek woskiem/

Ad 2.

  • rozbudzenie zainteresowań czytelniczych,
  • wyrażania swojej wdzięczności; wdrażanie do estetycznego wykonania pracy
  • zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie narzędzia pisarskiego
  • kształcenie umiejętności tworzenie dłuższych wypowiedzi procesów uogólniania i abstrahowania
  • zgodne korzystanie ze wspólnych miejsc do zabawy
  • zapoznanie dzieci z różnymi rodzajami książek /przyrodnicze, historyczne, fantastyczne, biografie/ autobiografie, pamiętniki, dzienniki, poradniki, naukowe, przygodowe, bajki
  • rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego
  • kształtowanie umiejętności tworzenia zdań i dzielenia ich na słowa
  • doskonalenie umiejętności cięcia nożycami, składania papieru oraz naklejania gotowych elementów
  • utrwalenie nazw i wyglądu figur geometrycznych
  • wdrażanie do poszanowania książek i dbania o drzewa
  • wzbogacenie czynnego słownika dziecka
  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozbudzanie zainteresowań czytelniczych
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni, posługiwanie się pojęciami: wysoko – nisko oraz liczeb. porządkowymi w zakresie 6
  • kształcenie inwencji twórczej, pomysłowości, utrwalenie obrazu graficznego swojego imienia
  • zachęcenie do wypowiadania się na temat swoich ulubionych bajek za pomocą rysunku
  • wdrażanie do odkładanie zabawek na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie
  • zachęcenie rodziców do czytania dzieciom utworów literackich, budowanie więzi między rodzicem i dzieckiem
  • zwiększenie pojemności płuc
  • rozwijanie umiejętności logicznego kojarzenia faktów pokazywanych na poszczególnych obrazkach

Ad 3.

  • zachęcenie do zadawania pytań i udzielania odpowiedzi
  • wdrażanie do porządkowania po zabawie           
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 6
  • zwrócenie uwagi na dokładne łączenie kropek, kreślenie linii od lewej do prawej strony
  • ukazanie niebezpieczeństw zagrażających środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka – pożary lasów, zatrucie wody i powietrza, zaśmiecanie
  • kształcenie umiejętności odzwierciedlania krótkich fragmentów rytmicznych
  • zapoznanie z etapami krążenia wody w przyrodzie,
  • utrwalenie wiadomości dotyczących właściwości wody i jej roli w przyrodzie  -zapoznanie dzieci z nową techniką plastyczną oraz pojęciem „abstrakcja – malarstwo abstrakcyjne”
  • uświadomienie dzieciom jak skomplikowane jest dostarczenie wody do domów, co jest źródłem wody oraz co dzieje się z wodą zanim trafi do kranu
  • aktywizowanie wyobraźni ruchowej
  • używanie zwrotów grzecznościowych, liczenie się ze zdaniem innych
  • zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie kredki
  • zwiększenie pojemności płuc
  • zapoznanie dzieci z tekstem słownym i melodią piosenki, utrwalenie wiadomości dotyczących segregacji śmieci /kolorów pojemników
  • kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów  różnolicznych,
  • rozszerzenie zakresu liczenia i ustalenie liczby policzonych elementów
  • wyrabianie u dzieci umiejętności odprężenia
  • zwrócenie uwagi na zapełnienie całej płaszczyzny kartki                                                                                
  • kształcenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • doskonalenie umiejętności precyzyjnego wycinania 
  • rozwijanie zainteresowań poznawczych
  • kształcenie umiejętności manualnych
  • wdrażanie odkładanie zabawek na wyznaczone  miejsce
  • zwrócenie uwagi na to, iż czyste powietrze tak jak woda jest niezbędne do życia człowieka
  • poszerzenie wiadomości na temat przydatności wody i  jej zastosowania w życiu codziennym

Ad 4.

  • doskonalenie umiejętności cięcia nożycami oraz łączenia za pomocą kleju różnorodnych materiałów tj. papier i drewno
  • wdrażanie do systematycznych zabiegów higienicznych i kulturalnego spożywania posiłków
  • zapoznanie dzieci ze słowem Ojczyzna oraz barwy ojczyste, kształtowanie postaw patriotycznych
  • zwrócenie uwagi na właściwy kierunek kreślenia linii oraz prawidłowe trzymanie kredki
  • kształcenie umiejętności tworzenia zdań
  • ćwiczenie spostrzegawczości, uwagi, pamięci
  • rozwijanie zainteresowań symbolami narodowymi             
  • rozwijanie sprawności manualnej, usprawnienie motoryki małej, koordynacji wzrokowo – ruchowej
  • poznanie wyglądu flag należących do państw sąsiadujących z Polską tj. Rosja, Litwa, Białoruś, Ukraina, Słowacja, Czechy i Niemcy
  • ćwiczenie koordynacji ręka – oko,  ćwiczenie mięśni paliczkowych podczas darcia papieru
  • kształcenie umiejętności wstrzymania wdechu i podparcia oddechowego
  • wyjaśnienie znaczenia słowa „sąsiad”
  • utrwalenie nazw krajów sąsiadujących z Polską
  • utrwalenie wyglądu flag, właściwej kolorystyki, zachęcenie do witania się w różnych językach
  • kształcenie słuchu fonematycznego, analizy i syntezy słuchowej
  • utrwalenie nazw dawnych i obecnej stolicy Polski
  • rozwijanie własnych zainteresowań
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 7
  • ćwiczenie spostrzegawczości
  • wdrażanie do poszanowania symboli narodowych, budzenie uczucia miłości  i przywiązania do własnej ojczyzny
  • kształcenie umiejętności układania zdań i dzielenia ich na słowa

NASZE PLANY