Szczegółowe informacje dotyczące planów pracy i wszelakich działań przekazywane są przez zamkniętą grupę facebookową.
Tematy kompleksowe na maj
- Polska – moja Ojczyzna.
- Tu mieszkam.
- Mieszkańcy łąki.
- Mama i tata.
- Dzień Dziecka.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
-
- Polska – moja Ojczyzna:
– zapoznanie z piosenką, budzenie uczuć patriotycznych, kształtowanie tożsamości narodowej.
– kształcenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie dostępnym dziecku; rozwijanie myślenia matematycznego.
– zapoznanie z symbolami narodowymi, budzenie do nich szacunku; wdrażanie do starannego wykonania zadania.
- Tu mieszkam:
– rozwijanie spostrzegawczości; kształcenie umiejętności wypowiadania się na poddany temat; nazywane pomieszczeń w domu lub mieszkaniu, określenie ich funkcji.
– kształtowanie prawidłowej postawy ciała podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych.
-nabywanie umiejętności łączenia ustalonego ruchu z treścią piosenki i muzyką; zachęcanie do wspólnej zabawy.
– rozwijanie myślenia matematycznego; nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i posługiwania się liczebnikami porządkowymi w zakresie 1-5 oraz pojęciami mniej, więcej, tyle samo.
– rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej; wdrażanie do starannego wykonania pracy plastycznej; kształtowanie pojęć architekt, budowniczy.
- Mieszkańcy łąki:
– zapoznanie ze zwierzętami mieszkającymi na łące, wdrażanie do uważnego słuchania; doskonalenie umiejętności wypowiadania się.
– zabawy i ćwiczenia gimnastyczne kształtujące tułów.
– zapoznanie z piosenką do nauki „Pszczółki”; kształcenie predyspozycji muzycznych.
– wzbogacanie doświadczeń plastycznych; zachęcanie do stosowania nietypowych przyborów; rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnych.
– od kwiatka do miodu – spotkanie z miłośnikiem pszczół
- Mama i tata:
– zapoznanie z wierszem i piosenką do nauki na pamięć; rozwijanie pamięci mechanicznej i zachęcanie do odtwarzania wiersza z pamięci z odpowiednią intonacją i gestem, rozwijanie wrażliwości przez oddawanie nastroju panującego w muzyce, kształtowanie wyrażania uczuć i emocji, doskonalenie umiejętności zapamiętywania
— podawanie informacji na temat swojej rodziny (podanie inf. jaki zawód wykonuje mama, tata, czym się zajmują, określenie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny),rozumienie podziału obowiązków domowych oraz pomagania rodzicom
– moja mama to, mój tata to – rozmowa z dziećmi o rodzicach, uświadomienie znaczenia roli rodziców w ich życiu
-opisywanie wyglądu mamy, dostrzeganie charakterystycznych cech (wygląd, charakter, co lubi, jak spędza wolny czas itp.); rozwijanie mowy.
– zachęcanie do sprawienia radości bliskim poprzez wykonania upominków; zwrócenie uwagi na estetykę wykonania prac oraz nauka formowania życzeń (ćwiczenia słownikowe).
– rozwijanie płynności ruchów ręki podczas rysowania postaci ludzkiej, zwrócenie uwagi na szczegóły (elementy twarzy, postaci, ubioru „Moja mama”).
- Dzień Dziecka:
– wdrażanie do poprawnego formułowania wypowiedzi; rozumienia, że wszystkie dzieci mają takie same prawa; szanowanie odmienności i odnoszenia się do nich z szacunkiem i życzliwością.
– zabawy i ćwiczenia gimnastyczne w parach kształtujące zwinność; integracja grupy.
– spacery połączone z obserwacja okolicy i przyrody.
– zabawy na świeżym powietrzu z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego oraz zabawek przedszkolnych; doskonalenie umiejętności współdziałania podczas wspólnej zabawy: przyjmowania reguł innych, dzielenia się zabawkami oraz zachowania zasad bezpieczeństwa.
– przybliżenie dzieciom wiadomości o pszczołach podczas spotkania z pszczelarzem (degustacja miodów i innych produktów pszczelich, poznanie sprzętu potrzebnego pszczelarzowi w pracy oraz możliwość zobaczenia prawdziwych pszczół).
– obchody dnia mamy i taty- przygotowanie upominków oraz artystycznej niespodzianki.