21 maja 2019

Jarzębinkowe smyki

Od 16 marca rozpoczęła się edukacja zdalna poprzez grupę zamkniętą „Jarzębinkowe Smyki”.

Praca opiera się na ścisłej współpracy rodzic – nauczyciel.

  • Zamieszczam zabawy muzyczne proponowane przez p. Julitę Jamza –Szik  oraz linki do filmików.
  • Wykorzystuję propozycję Misiowej Mamy.
  • Nagrywam się i wysyłam flmiki do dzieci na swojej grupie facebookowej  „Jarzębinkowe Smyki” (czytam bajki, wysyłam pozdrowienia i propozycje zabaw, zadań do wykonania).
  • Udostępniam materiały przesłane od p. Ewy, Basi, Agnieszki, Edyty i Luizy tj. doświadczenia, bajki, zagadki, linki, posty, ciekawe propozycje do zabaw w domu, słówka z j. anielskiego

TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA KWIECIEŃ

  1. Zielony ogródek na parapecie
  2. WIELKANOC
  3. Zwierzęta na wsi
  4. Dbamy o zdrowie (wybrane tematy)
  5. Święto Ziemi ( wybrane tematy )
  6. POLSKA – moja ojczyzna.

Założenia programowe

  • zachęcenie do zdrowego odżywiania
  • zapoznanie z czynnikami niezbędnymi do wzrostu rośliny
  • kształtowanie nawyku dbania o rośliny
  • rozpoznawanie ziół przypraw za pomocą zmysłu: węchu, dotyku, wzroku i smaku
  • rozwijanie poczucia rytmu
  • zachęcanie do aktywnego słuchania muzyki
  • rozwijanie zainteresowań literatura dziecięcą
  • utrwalanie nazw kolorów, wdrażanie do starannego kolorowania
  • podejmowanie prób liczenia na palcach
  • rozwijanie zainteresowań plastycznych
  • wdrażanie do prawidłowego posługiwania się kredką i starannego wypełniania płaszczyzny oznaczonej konturem
  • rozwijanie sprawności ruchowej
  • zapoznawanie z tradycjami świąt wielkanocnych
  • ćwiczenie aparatu oddechowego
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • rozwijanie umiejętności plastycznych
  • usprawnianie analizatorów: wzrokowego, dotykowego oraz wzbogacanie słownictwa
  • rozwijanie sprawności manualnych
  • utrwalanie znajomości nazw figur i rozwijanie wyobraźni, koordynacji wzrokowo – ruchowej
  • doskonalenie umiejętności przeliczania
  • rozwijanie zainteresowań projektowaniem oraz zainteresowań plastycznych
  • poznawanie wielkanocnych zwyczajów
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
  • zachęcanie do starannego wykonania pracy plastycznej
  • zachęcenie do mówienia o swoich uczuciach i emocjach
  • poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowanych na wsi
  • usystematyzowanie wiadomości o zwierzętach żyjących na wsi
  • rozwijanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi
  • kształtowanie pojęć: para, taki sam i wdrażanie do posługiwania się nimi
  • wdrażanie do starannego wykonania pracy plastycznej
  • zachęcanie do udziału w zabawach ruchowych
  • przezwyciężanie lęku przed wizytą lekarską
  • nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i wdrażanie do posługiwania się liczebnikami porządkowymi
  • zachęcanie do częstej relaksacji poprzez śmiech
  • doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie własnego ciała
  • rozwijanie myślenia, pamięci
  • kształcenie pamięci odtwórczej
  • zachęcenie do eksperymentowania i wyciągania wniosków
  • rozumienie, że jesteśmy częścią przyrody, o którą trzeba dbać
  • kształtowanie zachowania proekologicznego, pobudzanie myślenia i rozwijanie wyobraźni
  • doskonalenie umiejętności kolorowania
  • zachęcanie do wspólnej zabawy; zwrócenie uwagi na pożyteczną rolę pszczół
  • wykazanie zdrowotnych właściwości miodu
  • wykazanie pożytecznej roli biedronek
  • utrwalenie znajomości dni tygodnia
  • zachęcanie do działalności plastycznej
  • porównywanie oraz poznawanie zabytków i ważnych miejsc
  • budzenie uczuć patriotycznych
  • zapoznanie z piosenką patriotyczną i symbolami narodowymi Polski
  • doskonalenie poczucia rytmu
  • rozwijanie myślenia matematycznego
  • rozwijanie umiejętności grafomotorycznych
  • zapoznanie z symbolami narodowymi i budzenie do nich szacunku

NASZE PLANY NA MARZEC

  • Prima Aprillis – 01.04.2020
  • Dzień Ziemi – 22.04.2020
  • Dzień Tańca – 29.04.2020