21 maja 2019

Misie

GRUPA MISIE 3L

NASZE MISIAKI BARDZO SIĘ KOCHAJĄ,

CODZIENNIE ŚMIEJĄ SIĘ BAWIĄ I ROZRABIAJĄ.

GNIEWAĆ SIĘ NA NIE JEST BARDZO TRUDNO I NIGDY Z NIMI NIE JEST NUDNO.

WSZYSTKIE MISIAKI UCZYĆ SIĘ LUBIĄ, SKACZĄ, FIGLUJĄ I DOKAZUJĄ.

A KIEDY WSZYSTKIE SIĘ UŚMIECHAJĄ TO WTEDY PANI KASI, GRAŻYNCE I ANETCE „SKRZYDEŁ” DODAJĄ.

NAJMŁODSZA GRUPA W PRZEDSZKOLU LICZY 24 DZIECI: 13 CHŁOPCÓW I 11 DZIEWCZYNEK.

W TYM ROKU PIERWSZY RAZ PRZYSZLIŚMY DO PRZEDSZKOLA.

WIELE RZECZY JEST DLA NAS NOWOŚCIĄ, ALE JESTEŚMY BARDZO ODWAŻNI, CIEKAWI ŚWIATA I LUDZI,

W PRZEDSZKOLU UCZYMY SIĘ ŁADNIE MÓWIĆ,

SŁUCHAĆ INNYCH, ŚPIEWAĆ, MALOWAĆ I ZGODNIE SIĘ BAWIĆ.

LUBIMY TEŻ TAŃCZYĆ, ĆWICZYĆ, A TAKŻE W OGRODZIE SIĘ BAWIĆ.

NASZE PANIE BARDZO O NAS DBAJĄ I UCZĄ NAS SAMODZIELNOŚCI,

A TO CO POTRAFIMY SPRAWIA NAM WSZYSTKIM DUŻO RADOŚCI.

RÓWNIEŻ W ZAWIERANIU NOWYCH ZNAJOMOŚCI.

 

PLAN PRACY ZDALNEJ NA MIESIĄC KWIECIEŃ 2020 r.

Współpraca zdalna z Rodzicami

  1. Wielkanoc
  2. Pogoda w kratkę
  3. Co lubią książki?
  4. Kocham Cię, Polsko

Ad 1

  • zna podstawowe symbole związane z Wielkanocą
  • zaśpiewa piosenkę
  • dostrzega i rozróżnia wielkości: mały, średni, duży
  • posługuje się liczebnikami porządkowymi
  • tworzy pracę plastyczną
  • recytuje wiesz
  • uczestniczy w zabawach ruchowych
  • rozwiązuje zagadki
  • uczestniczy w zabawach ruchowych
  • eksperymentuje, porównuje zabarwienie jajek
  • uczestniczy w zabawach ruchowych

Ad 2.

  • wie, jak należy dbać o zdrowie w czasie różnych warunków pogodowych – dostosowuje ubiór
  • wypowiada się na podany temat
  • tworzy pracę plastyczną
  • słucha i rozpoznaje odgłosy zjawisk atmosferycznych
  • próbuje nazwać odgłosy deszczu
  • utrwala prawidłowy tor oddechowy
  • zaśpiewa piosenkę
  • buduje wieżę wg instrukcji
  • przelicza w dostępnym zakresie i ustala liczbę klocków
  • odpowiada na pytania związane z treścią wiersza
  • wie, kiedy powstaje tęcza i z jakich składa się barw
  • wskazuje i nazywa kolory tęczy w odpowiedniej kolejności
  • obserwuje zachowanie wody podczas prostych doświadczeń
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach

Ad 3.

  • wie, jak powstaje książka
  • posługuje się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni
  • uważnie słucha poleceń
  • uważnie słucha czytanego wiersza
  • ocenia postawę bohaterów
  • wie, że należy szanować książki
  • wykonuje zakładkę do książki,
  • dba o porządek w swoim otoczeniu
  • z zaangażowaniem słucha czytanej książki
  • rozwija zainteresowanie książką
  • doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
  • doskonali poczucie rytmu i umiejętności wokalne
  • czerpie radość z zabawy
  • uważnie słucha czytanego wiersza
  • wie, gdzie można wypożyczyć książkę
  • zna pojęcia: biblioteka, czytelnia dla dorosłych, czytelnia dla dzieci, karta biblioteczna, katalog
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach

Ad 4.

  • wypowiada się nt. swojego miejsca zamieszkania
  • zna nazwę swojego miasta i kraju
  • czerpie radość z oglądania filmu
  • posługuje się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni
  • zaśpiewa piosenkę
  • śpiewa pierwszą zwrotkę hymnu polskiego
  • zna legendę ze swojej okolicy
  • zna symbole narodowe Polski (godło, flaga, hymn)
  • wie, że jest Polakiem i mówi  w języku polskim
  • recytuje wiersz
  • wykonuje flagę  Polski z przygotowanych materiałów
  • rozpoznaje flagę Unii Europejskiej
  • uczestniczy w zabawach ruchowych