21 maja 2019

Misie

 

MISIE -2022/2023

Witajcie, od początku września trafiliśmy do przedszkola „Jarzębinka”, jako najmłodsze dzieci. Jest nas 25 maluszków, w tym 13 dziewczynek i 12 chłopców.
Jesteśmy uśmiechnięci, rezolutni i bardzo ciekawi świata nas otaczającego. Chętnie bawimy się i psocimy (na ile pozwalają pani Aga, pani Kinga i pani Kasia).
Umiemy już usiąść po turecku (z nogami zaplecionymi na kokardkę), zrobić kółeczko i posłuchać, co ciekawego mają nam do powiedzenia panie.
Rano ćwiczymy buzię i język, żeby lepiej porozumiewać się z kolegami z grupy. Poznajemy magiczne słowa – proszędziękuję, przepraszam oraz dzień dobry i do widzenia.
Już za jakiś czas będziemy zgraną grupą dzieciaków, które będą się nawzajem wspierać, bawić i uczyć.
🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻 🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻 🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻

Czego uczymy się w styczniu

  1. Witamy Nowy Rok
  2. Zwierzęta zimą
  3. Kocham Babcię i Dziadka
  4. Zabawy na śniegu

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

  • wymieni pory roku począwszy od wiosny
  • wie na czym polega cykliczność pór roku
  • dopasowuje obrazki do poszczególnych  pór roku
  • aktywnie uczestniczy w zabawach
  • układa zdania na określony temat
  • komponuje pracę z drobnych elementów
  • dostrzega zmiany w otoczeniu
  • potrafi podskoczyć
  • rozpoznaje figury geometryczne
  • układa obrazki z mozaiki
  • rozwiązuje zagadki o zwierzętach
  • rozpoznaje zwierzęta i mówi o ich zwyczajach
  • odgaduje po wyglądzie nazwy zwierząt
  • z zaciekawieniem ogląda książki o zwierzętach
  • potrafi stemplować
  • odgaduje dźwięki wydawane przez zwierzęta
  • określa położenie zwierząt
  • określa liczebność zbiorów
  • otacza pętlą zwierzęta 
  • zauważa zmiany w przyrodzie zimą
  • utrwalenie wiadomości nt. zwierząt
  • używa zwrotów grzecznościowych
  • rozpoznaje członków rodziny
  • wie co to znaczy być prawdomównym
  • rozumie dlaczego nie należy kłamać  
  • szanuje swoje babcie i dziadków
  • rysuje swoją babcie i dziadka
  • jest samodzielne podczas ubierania się i rozbierania
  • szybko reaguje na polecenia nauczyciela
  • słucha z uwaga wiersza
  • odpowiada na pytania z wiersza
  • tworzy wypowiedzi nt. zabaw zimowych
  • rzuca do określonego celu
  • podaje nazwy przedmiotów koloru białego
  • posługuje się pojęciem „para”
  • przestrzega wspólnych zasad
  • z zabawek korzysta we właściwy sposób
  • koloruje wg wzoru
  • lepi ze śniegu kule
  • zna symbole zimy
  • postępuje w sposób bezpieczny bawiąc się w czasie zimy na dworze
  • przelicza liczebnikami głównymi
  • porównuje wielkość przedmiotów
NASZE PLANY
  •  dokarmianie ptaków,
  • zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja cech charakterystycznych zimy podczas spacerów,
  • 25.01.23r. – spotkanie z Babcią i Dziadkiem w przedszkolu
UCZYMY SIĘ PIOSENKI 

Szczegółowe informacje dotyczące planów pracy i wszelakich działań przekazywane są przez zamkniętą grupę messengerową.