8 kwietnia 2019

Plan roczny

 

 

Przedszkole Jarzębinka nr 1 w Szamotułach

 

Roczny plan pracy

Przedszkola nr 1 w Szamotułach

na rok szkolny 2024/2025

 

Plan zaopiniowany pozytywnie

Uchwałą Rady Pedagogicznej nr. 2/2024/2025 z dnia 28.08.2024r.

Wstęp

Roczny plan pracy przedszkola powstał w oparciu o wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2023/2024.

Roczny plan pracy uwzględnia ponadto:

  • kierunki polityki oświatowej państwa określone przez MEN na rok szkolny 2024/2025
  • treści podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz statutu przedszkola
  • treści zawarte w dopuszczonych do użytku i przyjętych do realizacji programach wychowania przedszkolnego
  • wnioski sformułowane na posiedzeniu rady pedagogicznej kończącym rok szkolny 2023/2024
  • diagnozę potrzeb i zainteresowań
  • oczekiwania rodziców względem przedszkola

 

Podstawa prawna

  • Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa ustalone na rok 2024/2025
  • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. prawo oświatowe
  • Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty
  • Rozporządzenie z dnia 25 sierpnia 2017 r.  w sprawie nadzoru pedagogicznego
  • Rozporządzenie z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek
  • Rozporządzenie MEN z dnia 28 lutego  2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli
  • Rozporządzenie MEN z dnia z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego (…)
  • Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
  • Rozporządzenie MEN z 9 sierpnia 2017 r.  w sprawie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych
  • Rozporządzenie MENiS z dnia 31.12.2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach
  • Rozporządzenie MEN z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki
  • Rozporządzenie  MEN z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego

 

1. Cele priorytetowe przedszkola na rok szkolny 2024/2025

Wnioski wynikające z diagnozy pracy przedszkola Kierunki polityki oświatowej państwa

na rok szkolny 2024/2025

 (w zakresie dotyczącym przedszkoli):

1.      Opracować arkusze do monitorowania procesów kształcenia i wychowania w przedszkolu

2.      Opracować arkusze do planowania wsparcia udzielanego przez specjalistów

3.      W roku szkolnym 2024/2025 diagnozę pracy przedszkola przeprowadzić w zakresie wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli  grup oraz nauczycieli specjalistów.

1.      Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.

2.      Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za  region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.

3.      Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej  i  umiejętności pracy z  zespołem zróżnicowanym.

4.      Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.

5.      Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.

6.      Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.

7.      Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.

 

2. Obszary działalności przedszkola wraz z określeniem sposobu realizacji zadań

2.1. Zadania wynikające z wniosków z diagnozy pracy przedszkola

L.p. Wniosek z diagnozy pracy przedszkola  Zadania do realizacji Termin Osoby odpowiedzialne
1 Opracować arkusze do monitorowania procesów kształcenia i wychowania w przedszkolu Opracowanie arkusza.

Przeprowadzenie monitorowania procesów w każdej grupie wiekowej.

Przedstawienie wyników monitorowania na ostatniej radzie pedagogicznej roku szkolnego 2024/2025

Do końca grudnia 2024 Zespół zadaniowy ds. dydaktyczno-wychowawczych
2 Opracować arkusz do planowania wsparcia udzielanego przez specjalistów

 

Opracować arkusz do planowania wsparcia udzielanego przez specjalistów na linii: specjalista nauczyciele oraz specjalista-specjalista

Arkusze wypełniać konkretnymi, możliwymi do sprawdzenia informacjami i wnioskami.

Do końca listopada 2024 Koordynator ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej
3 W roku szkolnym 2024/2025 diagnozę pracy przedszkola przeprowadzić w zakresie wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli  grup oraz nauczycieli specjalistów. Opracowanie ankiet dla dyrektora, nauczycieli, pracowników niepedagogicznych oraz rodziców

Analiza danych – wyniki ankiet oraz dokumentacja przedszkola, ewentualnie wywiady z nauczycielami/rodzicami

Sformułowanie wniosków oraz rekomendacji dotyczących obszarów pracy przedszkola w których pożądane są zmiany

Do końca marca 2025 Zespół ds. diagnozy pracy przedszkola

 

2.2. Zadania wynikające z wniosków z nadzoru sprawowanego przez dyrektora przedszkola  w roku szkolnym 2023/2024

 

Wniosek z nadzoru:

 

Wdrożenie i przestrzeganie zapisów „Polityki ochrony małoletnich”
 Zadania do realizacji Termin Osoby odpowiedzialne
1. W planie nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2024/2025 uwzględnić kontrolę skutecznego powiadomienia wszystkich pracowników przedszkola, rodziców i dzieci  z zapisami „Polityki ochrony małoletnich oraz kontrolę przestrzegania prawa w zakresie przestrzegania procedur z omawianego zakresu. Umieszczenie zadań w planie do 15 września 2024

 

Kontrola – cały rok szkolny

Dyrektor przedszkola
2. W planie rocznym uwzględnić przeprowadzenie zajęć we wszystkich grupach wiekowych na temat treści szkodliwymi i zagrożeń w internecie oraz  ochrony dzieci przed nimi (nauczyciele grup). Uwzględnienie w planie rocznym do 31.08.2024

 

Przeprowadzenie zajęć we wszystkich grupach wiekowych

Dyrektor przedszkola

 

 

Nauczyciele grup

3. Przygotować gazetkę/post na stronę na temat: „Jak uchronić dzieci przed dezinformacją?”

 

 

Udzielać pomoc psychologiczno-pedagogiczną rodzicom w formie porad i konsultacji na temat wychowania dzieci bez przemocy oraz chronienia ich przed przemocą i wykorzystywaniem.

Do 31.11.2024

 

 

Cały rok szkolny

Psycholog

 

 

Nauczyciele grup oraz nauczyciele specjaliści

4. W salach obok „Kodeksu Przedszkolaka” należy na stałe umieścić graficzną formę „Standardów ochrony przed krzywdzeniem”. Cały rok szkolny Nauczyciele grup
Dalsze wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych dzieci i nauczycieli
1. Należy nadal gromadzić i upowszechniać tzw. dobre praktyki w zakresie wspierania rozwoju umiejętności cyfrowych dzieci i nauczycieli Cały rok szkolny Nauczyciele grup
2. Zorganizować spotkania warsztatowe dla nauczycieli chcących doskonalić się w korzystaniu z narzędzia Canva, PHOTON (w ramach wewnętrznego doskonalenia) Do lutego 2025 Adrianna, Aneta
3. Zadbać o poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci. Cały rok szkolny Dyrektor przedszkola

 

2.3 Zadania wynikające z kierunków polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025

PRIORYTET 1

Edukacja prozdrowotna w przedszkolu – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomoc

Zadania Termin Odpowiedzialni
Rozwijanie sprawności fizycznej i  nawyku aktywności ruchowej
1. Zapewnienie codziennej aktywności ruchowej przedszkolaków w formie ćwiczeń i zabaw ruchowych, w tym naśladowczych, z przyborami lub bez nich, umożliwiających wykonanie różnych form ruchu (zabawy bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne) W ciągu roku szkolnego Wszyscy nauczyciele
2. Przeprowadzanie ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała,

Uświadamianie dzieciom konieczności zachowania ergonomii oraz higieny pracy i zabawy – prawidłowa postawa ciała podczas zabaw stolikowych/kolorowania, siedzenia w kręgu.

W ciągu roku szkolnego Wszyscy nauczyciele
3. Codzienna organizacja zajęć na świeżym powietrzu w każdej grupie wiekowej (w miarę możliwości), w tym spacery, zajęcia terenowe. W ciągu roku szkolnego Wszyscy nauczyciele
4. Wykorzystywanie przez nauczycieli różnorodnych metod pobudzających dzieci do aktywności fizycznej tj. gimnastyka twórcza R. Labana, K. Orfa oraz ruchu rozwijającego W. Sherborne. W ciągu roku szkolnego Wszyscy nauczyciele
5. Organizowanie zabaw rytmicznych przy muzyce i piosenkach/zabaw tanecznych

Wykorzystywanie w pracy metody aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss, „Edukacji przez Ruch” Doroty Dziamskiej, metody KLANZY

W ciągu roku szkolnego Wszyscy nauczyciele
6. Informacje dla rodziców nt. znaczenia aktywności ruchowej dla dzieci na gazetce dla rodziców, stronie Internetowej i Facebooku W ciągu roku szkolnego Nauczyciele

Monika Sz.

7. Preorientacja zawodowa w przedszkolu – zorganizowanie spotkań ze sportowcami oraz z trenerami różnych dyscyplin, organizacja wizyt zawodoznawczych do różnych obiektów sportowych tj. stadion/basen pływacki/hala sportowa W ciągu roku szkolnego Nauczyciele:

grup

8. Udział w akcji: „Sprintem do Maratonu” organizowanej przez wydawnictwo: „Bliżej Przedszkola”, mającej na celu promocja zdrowego stylu życia i aktywnego spędzania czasu, w tym czasu na świeżym powietrzu Maj – czerwiec  

Monika I.

9. „Dzień pustej sali” – udział przedszkolaków w międzynarodowym święcie edukacji na świeżym powietrzu. Czerwiec Nauczyciele:

grup

10. Zorganizowanie: „Olimpiady wewnątrzprzedszkolnej” (dzieci 5-6 letnie) Czerwiec Nauczyciele:

Grup starszych

11. Wyjście do Szkoły Podstawowej nr   1 w Szamotułach. – uczestnictwo dzieci w lekcji wychowania fizycznego prowadzonej przez nauczyciela szkoły. Zwiedzanie Sali gimnastycznej Kwiecień /maj Nauczyciele:

6-latków

12. Wzbogacenie bazy przedszkola w przybory sportowe do ćwiczeń W ciągu roku szkolnego Dyrektor
odziewane efekty

·      zachęcenie dzieci do udziału w spacerach, wycieczkach

·      poznanie przez dzieci różnorodnych form aktywnego wypoczynku

·      poznanie przez dzieci zasad rywalizacji sportowej

·      nabycie przez dzieci umiejętności współpracy w zespole podczas aktywności ruchowej

·      doskonalenie umiejętność pokonywania przez dzieci własnych słabości

·      ukształtowanie umiejętność rozładowywania napięć i emocji poprzez aktywność fizyczną

Kształtowanie zachowań służących zdrowiu – zdrowe odżywianie i higiena
1. Pogłębienie wiedzy dzieci na temat zdrowia– tematyka tygodniowa na temat zdrowia i zdrowego odżywiania/ciała człowieka i higieny W ciągu roku szkolnego Nauczyciele grup
2. Kształtowanie u przedszkolaków nawyków dbania o zdrowie i higienę osobistą:

–        ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu)

–        dbanie o higienę poprzez: mycie zębów po posiłkach, mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu.

W ciągu roku szkolnego Nauczyciele grup
3. Kształtowanie u przedszkolaków nawyków spożywania zdrowej żywności,  przezwyciężanie niechęci do nieznanych potraw. Wprowadzenie na stałe możliwości samodzielnego komponowania przez przedszkolaków śniadań, wg potrzeb W ciągu roku szkolnego Nauczyciele grup
4. Przeprowadzenie zajęć z kalendarza świąt nietypowych (dowolnie wybrane przez nauczycieli grup):

–        Dzień zdrowego śniadania

–        Dzień dentysty

–        Dzień pielęgniarek

 

08.11.2024

05.03.2025

12.05.2025

 

Nauczyciele grup
5. Profilaktyka uzależnień realizowana ze wsparciem psychologa zatrudnionego w przedszkolu – warsztaty dla dzieci W ciągu roku szkolnego Psycholog
6. Działania profilaktyczne zmierzające do przeciwdziałania problemowi nikotynizmu uzależnieniu od komputera, gier, telewizji oraz telefonu komórkowego.

Udział w programie: „Mamo! Tato! Nie pal przy mnie” przy współpracy z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Szamotułach

W ciągu roku szkolnego Nauczyciele grup

 

Psycholog

7. Realizacja programu na rzecz prawidłowych nawyków żywieniowych i picia wody „Mamo, tato wolę wodę” https://wolewode.pl/ Wg harmonogramu programu Nauczyciele grup

 

 

8. Preorientacja zawodowa w przedszkolu – zorganizowanie spotkania z lekarzem/pielęgniarką lub organizacja wizyty zawodoznawczej do gabinetu sklepu ze zdrową żywnością W ciągu roku szkolnego Nauczyciele grup

 

 

9. Wycieczka do szkoły podstawowej – odwiedzenie gabinetu higienistki szkolnej/stomatologa W ciągu roku szkolnego Nauczyciele grup

 

Spodziewane efekty:

·         nabywanie i wzbogacenie  wiedzy dzieci na temat zdrowia

·         kształtowanie czynnych postaw wobec zdrowia i bezpieczeństwa własnego i innych

·         kształtowanie umiejętności określonych mianem życiowych

·         podniesienie jakości oraz ewaluacja działań podejmowanych na rzecz zdrowia dzieci przez nauczycieli

·         przekazanie dzieciom wzorców „zdrowego życia”

 

Pierwsza pomoc
1. Zajęcia czytelnicze w oparciu o książkę: „Bączek Ratownik” – Anna Gil W ciągu roku szkolnego Nauczyciele grup

 

 

2. Utrwalenie znajomości numerów ratunkowych  wśród dzieci oraz poznanie informacji jakie należy udzielić dyspozytorowi pogotowia W ciągu roku szkolnego Nauczyciele grup

 

 

3. Preorientacja zawodowa w przedszkolu – zorganizowanie spotkania z ratownikiem medycznym/pielęgniarką lub lekarzem W ciągu roku szkolnego Nauczyciele grup

 

 

Spodziewane efekty:

·         nabywanie i wzbogacenie  wiedzy dzieci na temat zachowania się w różnych zagrażających sytuacjach życiowych

·         nabycie umiejętności prawidłowego wezwania pomocy

·         poznanie specyfikacji pracy ratownika/lekarza/pielęgniarki

 

PRIORYTET 2

Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za  region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa

Zadania Termin Odpowiedzialni
Edukacja obywatelska
1. Rozwijanie zdolności skutecznego angażowania się na rzecz wspólnego lub publicznego interesu poprzez promowanie idei wolontariatu na terenie przedszkola. Zaangażowanie przedszkola w akcje charytatywne o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim np. „Zbiórka nakrętek dla Stefci”, „Paka dla psiaka”, „Szlachetna paczka”.  Zapoznanie dzieci z pracą wolontariuszy – zorganizowanie spotkania z osobami działającymi na rzecz środowiska lokalnego. W ciągu roku szkolnego Nauczyciele grup

 

 

2. Organizacja: „Dnia praw dziecka” w przedszkolu przy jednoczesnym akcentowaniu obowiązków dzieci w domu i przedszkolu, zależnych od wieku i możliwości dzieci. 20.11.2024 Nauczyciele grup
3. Zorganizowanie spacerów śladami pomników bohaterów/miejsc pamięci/pomników przyrody

Quest „Zaszyfrowane Szamotuły”

Maj – czerwiec Nauczyciele grup

 

4. Wdrażanie dzieci do świadomego podejmowania decyzji poprzez organizowanie gier i zabaw decyzyjnych (gry planszowe, symulacje społeczne). Umożliwienie dzieciom podejmowania prób decydowania w ważnych dla niego sprawach, indywidualnie i w ramach działań grupy rówieśniczej. W ciągu roku szkolnego Nauczyciele grup

 

 

5. Zorganizowanie wycieczek do obiektów użyteczności publicznej tj. urząd gminy, starostwo powiatowe celem poznania ich działalności na rzecz obywateli W ciągu roku szkolnego Nauczyciele grup

 

Spodziewane efekty:

·         wzmocnienie u dzieci wiary we własne możliwości

·         nabywanie i wzbogacenie  wiedzy dzieci na temat praw dziecka

·         rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci (kompetencje obywatelskie)

Kształtowanie postaw społecznych
1. Obchody „Dnia Przedszkolaka” – podkreślanie wartości przedszkola w rozwoju i edukacji dzieci, czerpanie radości przez dzieci z bycia przedszkolakiem.

Pasowanie na przedszkolaka z udziałem rodziców.

Wrzesień Nauczyciele grup

 

2. Przeprowadzenie warsztatów na temat emocji przez psychologa w każdej grupie wiekowej na temat relacji w grupie przedszkolnej Wg planu pracy psychologa Psycholog
3. Budowanie poczucia bliskości i bezpieczeństwa w grupie dzięki zabawom integracyjnym/z wykorzystaniem metody KLANZA Cały rok szkolny Nauczyciele grup
4. Rozwijanie postawy asertywności wśród dzieci oraz umiejętności szukania pomocy w sytuacjach trudnych …………… Nauczyciele grup

Psycholog

5. Dbałość o zdrowie psychiczne dzieci poprzez organizowanie zabaw relaksacyjnych i wyciszających, wprowadzenie elementów bajkoterapii, muzykoterapii, czytanie dzieciom literatury terapeutycznej, zorganizowanie „Kącika relaksacji/wyciszenia” w salach. W ciągu roku szkolnego Nauczyciele grup
6. Nauka rozwiązywania konfliktów przez dzieci – warsztaty psychologiczne W ciągu roku szkolnego Psycholog
7. Pełnienie przez dzieci dyżurów – ustalenie wspólnie z dziećmi zasad wyboru dyżurnych oraz sposobu realizacji zadań dyżurnego W ciągu roku szkolnego Nauczyciele grup
Spodziewane efekty:

·         nabycie przez dzieci umiejętności dyskutowania i słuchania innych oraz umiejętności dokonywania wyborów.

·         nabycie umiejętności rozumienia potrzeb i trudności innych

·         poznanie strategii radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych

·         doskonalenie umiejętności wyrażania własnych uczuć

Kształtowanie postaw patriotycznych,  odpowiedzialności za  region i ojczyznę
1. Realizacja tematyki tygodniowej: „Polska moja ojczyzna”. Rozwijanie poczucia przynależności narodowej − oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań; odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwrócenia uwagi na piękno Polski. Maj Nauczyciele grup
2. Uroczysta akademia w ramach obchodów rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości – wspólne śpiewanie hymnu narodowego.  Udział w akcji MEN: „Szkoła do hymnu” 08 Listopada Nauczyciele grup
3. Zapoznanie dzieci z wybranymi symbolami związanymi z regionami Polski ukrytymi w podaniach, przysłowiach, legendach, bajkach, np.  „Wars i Sawa”,  „Bazyliszek”, „O warszawskiej syrence”, „Smok wawelski” W ciągu roku szkolnego Nauczyciele grup
4. „Warszawa – stolica Polski”: zapoznanie z obecną stolicą Polski i stolicami historycznymi z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, filmów edukacyjnych, publikacji książkowych. Maj Nauczyciele grup
5. Udział w akcji : „Serce za odwagę” Fundacji Pamięci Narodów – wykonanie kartek świątecznych dla weteranów II wojny światowej Wg harmonogramu akcji Nauczyciele grup
6. Obchody „Dnia flagi” – przemarsz ulicami miejscowości. Utrwalenie polskich symboli narodowych, kształtowanie poczucia szacunku do symboli narodowych. Maj Nauczyciele grup
7. Wykorzystanie książek i publikacji do rozwijania u dzieci poczucia tożsamości narodowej – stworzenie przez nauczycieli bibliografii we współpracy z Biblioteką w Szamotułach Cały rok szkolny Nauczyciele grup
8. Preorientacja zawodowa w przedszkolu – spotkanie z żołnierzem zawodowym Okolice 11.11. Edyta Biedna
Spodziewane efekty:

·         rozwijanie u dzieci poczucia tożsamości narodowej

·         nabycie przez dzieci umiejętności rozpoznawania symboli narodowych (godło, flaga, hymn),umiejętności nazywania wybranych symboli związanych z regionami Polski ukrytych w podaniach, przysłowiach, legendach, bajkach

·         opanowanie umiejętność odpowiedniego zachowania się w obecności symboli narodowych i religijnych oraz w miejscach szczególnie związanych z historia narodu i ojczyzny

Edukacja dla bezpieczeństwa
1 Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci na terenie przedszkola poprzez przestrzeganie procedur/instrukcji obowiązujących w przedszkolu oraz odpowiedzialną postawę wszystkich pracowników przedszkola.

Zapoznanie nowych pracowników z dokumentami/bieżąca aktualizacja dokumentów.

Cały rok szkolny

 

Nauczyciele/

pracownicy obsługi,

Dyrektor

2 Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci poprzez zapoznanie rodziców przedszkolaków z procedurami bezpieczeństwa obowiązującymi w przedszkolu m.in. przyprowadzania i odprowadzania dzieci; zakazie odbierania dzieci przez opiekunów pod wpływem alkoholu. Zamieszczenie procedur na stronie internetowej przedszkola. Podczas pierwszego spotkania z rodzicami Nauczyciele wszystkich grup

 

Dyrektor

3 Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci poprzez zapewnienie kanału szybkiej komunikacji na linii: przedszkole – rodzice/opiekunowie prawni przedszkolaków .Uwrażliwienie rodziców na konieczność niezwłocznej aktualizacji numeru kontaktowego w przypadku jego zmiany. Podczas pierwszego spotkania z rodzicami Nauczyciele wszystkich grup
4 Rozpoznanie sytuacji domowej wychowanków oraz diagnozowanie jej pod kątem potencjalnych zagrożeń dla zdrowia fizycznego i psychicznego dziecka Cały rok szkolny Nauczyciele grup
5 Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci na terenie przedszkola poprzez organizację wycieczki po budynku przedszkola – zapoznanie z układem pomieszczeń, zasadami korzystania z szatni przedszkolnej, łazienki. Przypomnienie dzieciom o zakazie samowolnego wyjścia z sali przedszkolnej. wrzesień

 

Nauczyciele wszystkich grup
6 Zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom na placu przedszkolnym – zapoznanie ze sposobem korzystania z urządzeń. Niezwłoczne zgłaszanie przez nauczycieli i pracowników obsługi usterek/konieczności napraw sprzętu Cały rok szkolny Nauczyciele wszystkich grup
7 Nabywanie przez dzieci umiejętności właściwych zachowań w sytuacji zagrożenia – zapoznanie z zasadami bezpiecznej ewakuacji. Przeprowadzenie próbnej ewakuacji z udziałem straży pożarnej wrzesień Nauczyciele wszystkich grup
8 Zapoznanie dzieci z numerami alarmowymi i sposobami wzywania pomocy w przypadku choroby, pożaru, wypadku wrzesień Nauczyciele wszystkich grup
9 Zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego spaceru z wykorzystaniem węża spacerowego i kamizelek odblaskowych.  Utrwalenie zasady nie oddalania się bez wiedzy nauczycieli wrzesień-październik Nauczyciele wszystkich grup
10 Uwrażliwienie dzieci na zagrożenia, które mogą im towarzyszyć w drodze do przedszkolu i domu. Spacer po okolicy. Wycieczka do miasteczka ruchu drogowego, na pobliskie skrzyżowanie, obserwacja przejścia dla pieszych Cały rok szkolny Nauczyciele wszystkich grup
11 Przestrzeganie zasad warunkujących bezpieczeństwo w kontaktach z nieznajomymi.

Zapoznanie ze sposobami radzenia sobie w sytuacjach trudnych i niebezpiecznych. Kształtowanie nawyku przezwyciężania w sobie chęci skorzystania z oferowanych przez nieznajomych korzyści.

Wybrany miesiąc Nauczyciele wszystkich grup
12 Preorientacja zawodowa w przedszkolu – zorganizowanie spotkań policjantem/strażakiem/strażnikiem miejskim oraz organizacja wizyt zawodoznawczych do różnych obiektów tj. komenda policji/straży pożarnej Wybrany miesiąc Nauczyciele grup

 

13 Dbałość o przestrzeganie praw dzieci w przedszkolu, w tym prawo do bezpiecznej nauki i zabawy. Listopad Nauczyciele wszystkich grup
14 Bezpieczne ferie zimowe/bezpieczne wakacje: poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla lata – zachowanie dzieci podczas burzy Styczeń/luty Nauczyciele wszystkich grup
Spodziewane efekty:

·         rozwijanie umiejętności dbania i troski o własne zdrowie i bezpieczeństwo w czasie pobytu w domu, w przedszkolu, na placu zabaw.

·         nabycie umiejętności zachowania się w sytuacjach zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu/wyposażenie dzieci w wiedzę i umiejętności pozwalające na rozpoznawanie niebezpieczeństw i przewidywanie ich skutków .

·         wyrobienie postawy zaufania wobec pracowników policji, straży pożarnej, znajomość numerów telefonów alarmowych;

·         rozwijanie umiejętności doceniania wzajemnej pomocy, pozytywnego patrzenia na siebie.

 

PRIORYTET 3

Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej  i  umiejętności pracy z  zespołem zróżnicowanym.

Zadania do realizacji Termin Osoby odpowiedzialne
Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego.

Wspieranie dobrostanu nauczycieli

1. Organizacja zabawy, nauki i wypoczynku w przedszkolu opartych na rytmie dnia, czyli powtarzających się systematycznie fazach, które pozwalają dzieciom na stopniowe zrozumienie pojęcia czasu i organizacji oraz dają poczucie bezpieczeństwa i spokoju, zapewniając zdrowy rozwój. Zachęcenie dzieci do planowania aktywności opartych na rytmie dnia, zapoznanie rodziców z ramowym rozkładem dnia grupy. Umieszczenie obrazkowego rytmu dnia w salach grup młodszych. Cały rok szkolny Nauczyciele grup
2. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie − przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji − współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych.

Wprowadzenie podczas zajęć z dziećmi pojęcia „dobrostanu” jako stanu dobrego samopoczucia.

Cały rok szkolny Nauczyciele grup
3. Przeprowadzenie zajęć na temat emocji np. z wykorzystaniem opowiadań A. Konefał:

„Gdzie mieszka złość? (złość)

„Po deszczu zawsze wychodzi słońce” (smutek)

„Nie bój się, Misiu” (strach)

„ Nieśmiałość” (nieśmiałość)

Cały rok szkolny Nauczyciele grup
4. Przeprowadzenie warsztatów na temat emocji przez psychologa w każdej grupie wiekowej:

1) nauka rozróżniania emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, kształtowanie świadomości, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie

2) mini-trening odporności emocjonalnej: nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania, nauka panowania nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie lub innej sytuacji

Wg planu psychologa Psycholog
5. „Zabawy i gry z emocjami” – przeprowadzenie cyklu zabaw rozwijających zdolność doświadczania i wyrażania emocji Cały rok szkolny Nauczyciele grup
6. Przeprowadzenie przez specjalistów zatrudnionych w przedszkolu zabaw dla dzieci pomagających dostrzec własne mocne strony, umiejętności, wyjątkowość Psycholog
7. Przeprowadzenie warsztatów dla rodziców na temat rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym Logopeda
8. Obchody wybranych świąt z „Kalendarza świąt nietypowych” np.

Dzień osób starszych

Dzień dobrych uczynków

Styczeń/luty 2025

19.05.2025

 

…………………
9. Przeprowadzenie zajęć przez specjalistów zatrudnionych w przedszkolu na temat agresji: uświadomienie dzieciom, czym jest agresja i przemoc oraz jak sobie z nimi radzić; wdrażanie działań na rzecz ograniczania agresji i przemocy, kształtowanie umiejętności asertywnych; kształtowanie umiejętności zastępowania agresji, wnioskowania moralnego oraz kontroli emocji; kształtowanie poczucia odpowiedzialności oraz troski za zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych. Wg planów nauczycieli specjalistów Psycholog

Pedagog specjalny

 

10. Rozwijanie wiedzy rodziców na temat przyczyn i sposobów niwelowania zachowań agresywnych wśród dzieci poprzez spotkania informacyjne i rozmowy indywidualne. Cały rok szkolny Nauczyciele grup

Nauczyciele specjaliści

11. Wspieranie dobrostanu nauczycieli zatrudnionych w przedszkolu poprzez wzajemne wsparcie, optymalizację pracy zespołów zadaniowych, umożliwienie udziału w warsztatach/kursach na temat wypalenia zawodowego i sposobów jego przeciwdziałania Cały rok szkolny Dyrektor

Nauczyciele grup

Nauczyciele specjaliści

Spodziewane efekty:

·         nabycie przez dzieci umiejętności rozumienia potrzeb i trudności innych

·         doskonalenie umiejętności pokonywania barier w komunikacji międzyludzkiej

·         minimalizowanie zachowań agresywnych w przedszkolu

 

Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych
1. Stworzenie przez nauczyciela wraz z dziećmi kodeksu przedszkolaka, zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu. Umieszczenie kodeksu w widocznym miejscu na sali i poinformowanie rodziców o obowiązującym kodeksie w wybrany przez nauczyciela sposób (informacja na stronie internetowej/zdjęcie kodeksu/gazetka ścienna). Motywowanie dzieci do respektowania zasad i kształtowanie umiejętności samokontroli. Wrzesień Nauczyciele grup
2. Opracowanie i uzgodnienie z rodzicami systemu motywacyjnego w grupie, wspierającego motywację wewnętrzną dzieci Wrzesień Nauczyciele grup
3. Stwarzanie przyjaznego klimatu w grupie, sprzyjającego okazywaniu troskliwości i zainteresowania koleżanką /kolegą z grupy np. organizacja urodzin dzieci w grupie, utrzymywanie kontaktu z nieobecnym chorym dzieckiem, zachęcanie dzieci do wysyłania pocztówek do przedszkola/grupy przedszkolnej z miejsc odwiedzanych przez przedszkolaki ze swoimi rodzinami podczas wakacji. Cały rok szkolny Nauczyciele grup
4. Wykorzystanie literatury w poszukiwaniu przez dzieci prawd moralnych, zrozumieniu świata, kontaktu z pięknem i potrzeby obcowania z nim. Ukazywanie na ich podstawie wartości przyjaźni/koleżeństwa, poszanowania pracy, stosunku do kłamstwa. Cały rok szkolny Nauczyciele grup
5. Dostarczanie dzieciom literackich wzorów postępowania ludzi dobrych, prawdomównych. Zachęcanie dzieci do poszukiwania takich osób w swoim najbliższym otoczeniu. Cały rok szkolny Nauczyciele grup
6. Zorganizowanie akcji na rzecz schroniska – niesienie pomocy potrzebującym zwierzętom, nauka właściwego zachowania wobec nich. Dokarmianie ptaków zimą w przedszkolnym ogrodzie. W okresie jesienno-zimowym Edyta
11 Obchody wybranych świąt z „Kalendarza świąt nietypowych” nawiązujących do wartości dobra w życiu człowieka:

Dzień niezapominajki

Dzień przyjaciela

 

15.05

9.06

Nauczyciele Grup

 

 

12. Nawiązanie współpracy z Domem Seniora – kształtowanie szacunku dzieci do osób starszych.

Obchody Dnia Seniora we współpracy z Domem Dziennego Pobytu w Szamotułach. Zorganizowanie Jasełek

Styczeń/luty Edyta, Monika I.
Spodziewane efekty:

·         ukształtowanie umiejętności przyjmowania przez dzieci perspektywy innych ludzi

·         rozwinięcie umiejętności zachowania się w określonej sytuacji społecznej w sposób empatyczny

·          rozwinięcie u dzieci umiejętności dokonywania autorefleksji i ewentualnej korekty swojego zachowania

Podnoszenie jakości edukacji włączającej  i  umiejętności pracy z  zespołem zróżnicowanym
1. Organizacja otoczenia dzieci ze SPE, które sprzyja różnorodnej aranżacji przestrzeni edukacyjnej we współpracy z dziećmi i personelem obsługowym oraz rodzicami, Cały rok szkolny Nauczyciele grup
2. Bieżące oraz planowe wsparcie specjalistyczne (logopedy/terapeuty pedagogicznego/pedagoga specjalnego) na terenie przedszkola Cały rok szkolny Nauczyciele specjaliści
3. Wsparcie psychologa w ramach współpracy z Poradnią psychologiczno-pedagogiczną w Szamotułach Cały rok szkolny Dyrektor
Spodziewane efekty:

·         uzyskanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez dzieci i rodziców

·         optymalizacja działań podejmowanych w przedszkolu w zakresie wsparcia rodziny

·         rozszerzenie zakresu i form współpracy z instytucjami zewnętrznymi

·         podniesienie jakości wsparcia udzielanego rodzinom przedszkolaków

 

PRIORYTET 4

Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.

Zadania do realizacji Termin Osoby odpowiedzialne
1. Diagnoza potrzeb szkoleniowych nauczycieli w zakresie rozwijanie umiejętności metodycznych w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych wrzesień Dyrektor
2. Zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych dzieci poprzez przestrzeganie zapisów „Polityki bezpieczeństwa danych osobowych” m.in. przechowywanie danych w bezpiecznym miejscu, przetwarzania danych w zakresie nadanym upoważnieniom Cały rok szkolny Dyrektor

 

Nauczyciele

3. Uczestnictwo w akcji „Dzień bezpiecznego internetu” – inicjatywie mającej na celu informowanie o zagrożeniach płynących z sieci oraz promowanie bezpieczeństwa informatycznego. 11.02.2025 Aga
4. Udział w europejskiej inicjatywie : CODE WEEK 2024 14-18.10.2024 Aga, Aneta, Roma, Monika, Edyta,
5. Udział w projekcie: „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” – wykonywanie zadań z poszczególnych modułów z wykorzystaniem narzędzi informatycznych/warsztat literackie on-line/sprawozdawczość na stronie www.mac.pl/malymis Wg harmonogramu projektu Aga
6. Planowanie zajęć z zakresu podstaw kodowania z wykorzystaniem maty do kodowania, gier edukacyjnych z użyciem gry „Scottie Go”, robota Dash/Photon. Cały rok szkolny Aneta

 

7. Wybór optymalnej formy kształcenia na odległość w przypadku konieczności wprowadzenia edukacji zdalnej, w porozumieniu z rodzicami:

·      nauczanie w formie konsultacji wspomaganej komputerem,

·      korespondencyjnej wymiany materiałów szkoleniowych i prac kontrolowanych oraz konsultowania się dziecka z nauczycielem różnymi sposobami (telefon, poczta elektroniczna, )

·      wymiana informacji miedzy nauczycielem, a rodzicem z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, przesyłanie zadań/ propozycji jako posty,

W razie potrzeb Dyrektor
Spodziewane efekty:

·         wzrost świadomości dzieci o negatywnych konsekwencjach związanych z nadmiernego korzystaniem z internetu/gier komputerowych

·         zapewnienie bezpiecznego przetwarzania danych osobowych w przedszkolu

·         optymalizacja wypracowanego w przedszkolu systemu nauczania na odległość

 

PRIORYTET 5

Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.

Zadania Termin Osoby odpowiedzialne
1. Wykorzystanie programu E. Gruszczyk-Kolczyńskiej „ Dziecięca Matematyka” w celu zaplanowania płynnej realizacji działów edukacji matematycznej w poszczególnych grupach wiekowych. Cały rok szkolny Nauczyciele grup
2. Systematyczne prowadzenie zajęć matematycznych oraz zabaw badawczych z wykorzystaniem naturalnych okazów (owoce, warzywa, kwiaty sezonowe, żołędzie, kasztany itp.) oraz przedmiotów codziennego użytku Cały rok szkolny Nauczyciele grup
3. Wykonywanie przez dzieci prac plastycznych nawiązujących do treści matematycznych Cały rok szkolny Nauczyciele grup
4. Umożliwienie dzieciom podejmowania zabaw matematycznych: zabawy konstrukcyjne, łamigłówki, zabawy ruchowe, eksperymenty. Cały rok szkolny Nauczyciele grup
5. Umożliwienie dzieciom podejmowania próby projektowania i wykonywania pomocy dydaktycznych przydatnych do zabaw i zajęć kształtujących pojęcia matematyczne. Cały rok szkolny Nauczyciele grup
6. „Kącik małego matematyka”-zorganizowanie w salach kącików tematycznych. Zaangażowanie rodziców w organizację kącików. Zachęcanie dzieci do kreatywnych zabaw w kącikach. Cały rok szkolny Nauczyciele grup
7. Zapraszanie gości związanych ze światem nauki, informatyki, fizyki, matematyki (rodzice dzieci/nauczyciele szkół) Cały rok szkolny Nauczyciele grup
8. Organizacja „Dnia Matematyki” w przedszkolu 14.03.2025 Nauczyciele grup
9. Wzbogacanie bazy przedszkolnej w pomoce dydaktyczne ułatwiające organizację i podnoszące atrakcyjność zajęć matematycznych i przyrodniczych. Cały rok szkolny Dyrektor

 

Nauczyciele grup

10. Założenie kalendarza pogody –systematyczne dokonywanie obserwacji. Cały rok szkolny Nauczyciele grup
11.. Zorganizowanie kącika przyrody, gromadzenie materiału przyrodniczego  i uzupełnianie go na bieżąco (sezonowość), Zielony ogródek – wysiewanie nasion do skrzynek, założenie hodowli
roślin cebulkowych, pielęgnacja kącika przyrody.
Cały rok szkolny Nauczyciele grup
12. Spacery i wycieczki, obserwacja przyrody. Rozumienie istoty zmian zachodzących w świecie roślin i zwierząt, dostrzeganie bogactwa barw, kształtów zapachów. Cały rok szkolny Nauczyciele grup
13. Wycieczka na łąkę. Poznanie ekosystemu łąki- zależności pomiędzy światem roślin i zwierząt. Zakładanie zielnika, zbieranie roślin rosnących na łące. Zwrócenie uwagi na lecznicze właściwości roślin. Cały rok szkolny Nauczyciele grup
14. „Quiz przyrodniczy” – podsumowanie wiedzy zdobytej podczas roku szkolnego Cały rok szkolny Nauczyciele grup
 

Spodziewane efekty:

·         wsparcie rozwoju poznawczego dzieci zarówno uzdolnionych, jak i dzieci z trudnościami – rozbudzanie ciekawości poznawczej oraz umiejętności obserwacji i wnioskowania

·         wzbogacania wiedzy matematycznej i przyrodniczej, kształtowanie dojrzałości szkolnej

·         wzbogacenie warsztatu nauczycieli

·         budzenie przyjaznego stosunku do roślin i zwierząt poprzez kształtowanie właściwych postaw i zachowań

 

 

PRIORYTET 6

Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.

Zadania Termin Osoby odpowiedzialne
1. Poznanie siebie

„Dziecko tygodnia” – umożliwienie dzieciom przedstawienia swoich zainteresowań, pasji, hobby,  opowiadania o sobie w grupie rówieśniczej.

Realizacja założeń nauczania rówieśniczego, czyli „peer-learningu” – prowadzenie zajęć lub zabaw przez dzieci na interesujące je tematy np. dinozaury, kosmos

W ciągu roku szkolnego Nauczyciele grup najstarszych

 

 

2. Świat zawodów i rynek pracy

Przeprowadzenie tematyki tygodniowej: „Zawody” w każdej z grup

Umożliwienie dzieciom odgrywanie  różnych ról zawodowych w zabawie

Organizacja kącików tematycznych związanych z danym zawodem – umożliwienie dzieciom podejmowanie próby posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz w sposób twórczy i niekonwencjonalny

W ciągu roku szkolnego Nauczyciele grup

 

 

3. Rynek edukacyjny i uczenie się przez całe życie

Przeprowadzenie zajęć edukacyjnych lub warsztatów umożliwiających wykonywanie czynności, których dzieci lubią się uczyć (planowanie zajęć poprzedzi diagnoza potrzeb dzieci).

W ciągu roku szkolnego Nauczyciele grup

 

Psycholog

4. Planowanie własnego rozwoju i podejmowanie decyzji edukacyjno-zawodowych

Umożliwienie dzieciom podejmowania prób decydowania w ważnych dla niego sprawach, indywidualnie i w ramach działań grupy rówieśniczej np. poprzez planowanie dnia w przedszkolu, wybór zabaw/ćwiczeń fizycznych wykonywanych w grupie/projektowanie dekoracji sali

W ciągu roku szkolnego Nauczyciele grup

 

Psycholog

5. Kontynuacja współpracy i nawiązanie nowej z lokalnymi pracodawcami: wg możliwości Cały rok szkolny Dyrektor

Nauczyciele grup

6. Organizowanie wycieczek zawodoznawczych W ciągu roku szkolnego Nauczyciele grup
7. Organizacja spotkań na terenie przedszkola z przedstawicielami rożnych zawodów/prezentacje multimedialne i filmy edukacyjne W ciągu roku szkolnego Nauczyciele grup
Spodziewane efekty:

·         poznanie przez dzieci swoich mocnych i słabych stron

·         zapoznanie dzieci z wybranymi zawodami

·         ukształtowanie motywacji do działania

·         pobudzanie i rozwijanie zainteresowań dzieci,

 

PRIORYTET 7

Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym

Zadania Termin Osoby odpowiedzialne
1. Optymalizacja form komunikacji z dzieckiem i rodzicem przybyłym z zagranicy, w razie potrzeby rozszerzenie o formy komunikacji alternatywnej Cały rok szkolny Nauczyciele grup

 

2. Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego dla dzieci cudzoziemskich, przy wspierającym udziale specjalistów z poradni psychologiczno-pedagogicznej, specjalistycznej lub placówki doskonalenia nauczycieli. Cały rok szkolny Nauczyciele grup

Nauczyciele specjaliści

3. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej rodzicom dzieci w formie porad/konsultacji/warsztatów (zgodnie z potrzebami) Cały rok szkolny Nauczyciele grup

Nauczyciele specjaliści

4. Wykorzystanie książek do rozwijania u dzieci z doświadczeniem migracyjnym poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej – stworzenie przez nauczycieli bibliografii we współpracy z Biblioteką Pedagogiczną w Szamotułach Cały rok szkolny Nauczyciele grup

Nauczyciele specjaliści

5. „Dzień ukraiński w przedszkolu” – organizacja w grupach do których uczęszczają dzieci z Ukrainy zajęć na temat kultury ukraińskiej. Zaproszenie do organizacji dnia rodziców dzieci. Wg potrzeb Nauczyciele grup

 

Spodziewane efekty:

·         wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa dzieci z doświadczeniem migracyjnym

·         uzyskanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez dzieci i rodziców

3. Realizacja zadań wynikających z działalności statutowej przedszkola

3.1 Udział dzieci i nauczycieli w konkursach

Udział w konkursach organizowanych przez instytucje zewnętrzne: plastycznych, muzycznych, recytatorskich, przyrodniczych i ekologicznych.

Korzystanie z bazy konkursów na stronach:

https://blizejprzedszkola.pl/konkursy

Organizacja konkursu przez przedszkole ……………………………………………………………………………………………….

 

3.2 Organizacja imprez i uroczystości ogólnoprzedszkolnych

Lp. Nazwa imprezy/uroczystości Termin realizacji Uwagi
1. Dzień Przedszkolaka Wrzesień
2. Dzień Niepodległości Listopad
3. Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka Listopad
4. Mikołajki Grudzień
5. Wigilia w przedszkolu Grudzień
6. Bal karnawałowy Styczeń
7. Dzień Babci i Dzień Dziadka Styczeń
8. Powitanie wiosny Marzec
9. Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci Kwiecień
10. Światowy Dzień Ziemi Kwiecień
11. Piknik Rodzinny Czerwiec
12. Pożegnanie Starszaków Czerwiec

3.3 Współpraca ze środowiskiem lokalnym

L.p Instytucje Uwagi

 

1. Cykl spotkań z ciekawymi ludźmi – rodzicami przedszkolaków (doradztwo zawodowe)
2. Przedszkola szamotulskie
3. Szkoła Podstawowa nr 1
4. Szkoła Muzyczna
5. Urząd Miasta i Gminy
6. Biblioteka dla dzieci
7. Centrum Sportu
8. Nadleśnictwo
9. Policja
10. Straż pożarna
11. Ratownicy medyczni
12. Straż miejska
13. Szamotulski Ośrodek Kultury
14. Lokalne firmy
15. Lokalne media – promocja przedszkola

3.4 Przydział zadań i zajęć dodatkowych nauczycielom,

Lp. Zadanie dodatkowe Nazwisko i imię nauczyciela
1. Aktualizacja strony internetowej przedszkola Aga, Maria
3. Dekoracja holu Edyta
4. Kącik dla rodziców Monika Sz., Monika I
5. Sprzęt sportowo-rekreacyjny Romka
6. Protokoły rady pedagogicznej Monika Sz., Aneta L.
7. Gablota Kinga C., Aneta K.

3.5 Zespoły zadaniowe nauczycieli

Lp. Nazwa zespołu Skład zespołu Koordynator zespołu  Terminy realizacji
1. Zespół do spraw statutu, modyfikacji regulaminów i procedur Maria E.-K., Agnieszka J., Lucyna L.-H. Maria E.-K. W miarę potrzeb
2. Zespół do spraw projektów i akcji edukacyjnych Edyta B. , Monika SZ. Edyta B. Listopad 2024
3. Zespół zadaniowy ds. dydaktyczno-wychowawczych Monika Sz., Kinga C., Adrianna W., Maria E.-K. Kinga C Do końca grudnia 2024
4. Koordynator ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej Katarzyna G. Do końca listopada 2024
5. Zespół ds. diagnozy pracy przedszkola Agnieszka J., Edyta B., Roma Ś., Monika I. Roma Ś. Do końca marca 2025

Roczny plan pracy wychowawczo-dydaktycznej Przedszkola nr 1 w Szamotułach. zatwierdzony uchwałą Rady Pedagogicznej nr 2/2024/2025 z dnia 28.08.2024r.