21 maja 2019

Jarzębinkowe smyki

Szczegółowe informacje dotyczące planów pracy i wszelakich działań przekazywane są przez zamkniętą grupę facebookową.

Tematy kompleksowe na marzec
  1. Tak mija czas.
  2. Muzyka jest wszędzie.
  3. Mamy różne charaktery.
  4. Wiosna, wiosna.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • rozwijanie mowy,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • rozwijanie aktywności poznawczej – zwracanie uwagi na mijający czas, na podstawie przykładów z życia ludzi, przyrody,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie aktywności i ekspresji poprzez rytm i melodię piosenki,
  • określanie, co było najpierw, co jest teraz, a co będzie potem,
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się zegarem,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • ćwiczenie szybkiej reakcji na sygnały,
  • rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych,
  • rozwijanie umiejętności poruszania się w rytm muzyki,
  • rozwijanie zainteresowań muzycznych,
  • rozwijanie sprawności manualnej i wrażliwości muzycznej,
  • tworzenie muzyki,
  • doskonalenie poczucia rytmu,
  • uświadamianie negatywnych skutków chwalenia się,
  • wprowadzenie odejmowania jako ubywania,
  • zapoznanie z graficznym znakiem odejmowania,
  • określanie położenia przedmiotów w odniesieniu do własnej osoby,
  • rozwijanie umiejętności poruszania się w przestrzeni (w rytmie muzyki),
  • wyrabianie reakcji na zmiany tempa,
  • rozwijanie zainteresowania przyrodą,
  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 0,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • określanie kierunków i ustalanie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych przedmiotów.

NASZE PLANY

  • wyjście na ogródki działkowe w celu obserwacji zmian w przyrodzie zachodzących wiosną
  • 21.03 – Dzień Wiosny
  • Światowy Dzień Zespołu Downa
  • Dzień Matematyki